CE COMPETENȚE VOM DOBÂNDI urmare a implementării proiectului?!

#BuzaulStructurat are o tematica ce intrepatrunde dialogul structurat si democratia participativa, avand ca scop cresterea reprezentativitatii tinerilor in structuri alese (primar, presedinte CJ, consilier, deputat, senator) si imbunatatirea prezentei la vot. Din acest context, al implicarii tinerilor in actul democratic, acestia vor dezvolta competente specifice dialogului structurat: reprezentare, decizie, leadership, comunicare, implicare civica, initiativa, dar si competente cheie specifice sectorului de tineret, reflectate in certificatul Youthpass.

Participarea activa la viata democratica a tuturor actorilor sociali implicati in proiect (1062 tineri si 248 factori de decizie), sustinerea tematicilor si metodelor nonformale din cadrul consultarilor publice, implicarea in structurile ce se dezvolta in proiect (Grup local, retea, platforma) aduc in vizor o serie de competente personale si profesionale pe care le vom identifica si explica mai jos, atat pentru tineri, cat si pentru factorii de decizie:

1. Cei 1062de tineri: – competente specifice dialogului structurat: de identificare a subiectelor, enumerarea si lansarea ipotezelor, de justificare, argumentare, ascultare proactiva, analiza si structurarea ideilor evidentiate;
– cunostinte si abilitati de comunicare in limba romana, in special de comunicare verbala, in urma sustinerii, argumentarii ideilor, propunerilor din cadrul consultarilor publice;
– competente de comunicare in limba engleza prin asimilarea de terminologii noi in urma utilizarii echipamentelor IT;
– competente proactive dezvoltate in cadrul procesului de consultare, abilitati practice de asumarea deciziei;
– competente antreprenoriale, de analiza si management, dezvoltate in urma identificarii si analizei problemelor discutate la mesele de lucru, a intocmirii rapoartelor de masa, in urma completarii chestionarelor etc;
– abilitati de leaderhip, de reprezentare, participare si responsabilitate civica, lucrul in echipa, intelegere, toleranta, respect reciproc;
– utilizarea metodelor si instrumentelor de dialog structurat ca metode democratice de identificarea nevoilor si masurilor de aplicat in comunitate;
– intelegerea rolului politicii si politicilor publice, in contextul social democratic al dezvoltarii statului roman ca stat european;
– Learning to learn – consultarile publice de dialog structurat, metodele si instrumentele utilizate in proiect conduc catre constientizarea procesului de invatare personala si profesionala, catre intelegerea rolului activ al tinerilor in comunitate, catre capacitatea fiecaruia de a reflecta asupra competentelor dezvoltate;
– competente interpersonale şi civice, dezvoltate in urma colaborarii dintre tinerii din grupul tinta indiferent de provenienta acestora, dar si intre tineri si factorii de decizie pe care vor ajunge sa ii inteleaga si tolereze, schimband astfel mentalitati si crescand procentul de reprezentare din randul tinerilor;
– atitudini de intelegere si coeziune sociala, de selectare a mesajelor si actiunilor corecte, elimionand astfel manipularea;
– cresterea nivelului de acces al tinerilor catre decizie si reprezentare;
– abilitati de intelegerea actului democratic al reprezentarii si votului, imbunatatirea procentului de tineri votanti, in contextul alegerilor europarlamentare din 2019, a celor locale, parlamantare si prezidentiale;

2. Cei 248 factorii de decizie:
– competente profesionale de utilizare a metodelor si instrumentelor de dialog structurat, in problem de interes comunitar;
– atitudini de intelegere si respect fata de nevoile tinerilor, pe care ii vor considera parteneri de dialog;
– cooperare administrativa;
– lucrul in echipa, spirit de initiativa si colaborare, leadership, proactivitate;
– competente civice si interpersonale;
– cresterea nivelului de intelegere si toleranta in administratia publica locala;