Pentru cei care doresc să aplice pentru o locuință socială în Buzău, este esențial să cunoască criteriile de eligibilitate și documentele necesare pentru dosar. Locuințele sociale sunt destinate persoanelor și familiilor cu venituri reduse, care nu dețin în proprietate o locuință proprie și se află într-o situație de vulnerabilitate socială.
Criterii de eligibilitate pentru obtinerea unei locuinte sociale :
- Solicitaniul să fie cetăţean roman, cu domiciliul în municipiul Buzău (sintagma de “domiciliul în municipiul Buzău” include si cazurile persoanelor care suni fără locuinţă sau fără domiciliu, identificate pe raza municipiului Buzău, așa cum suni recunoscute prin buletinele provizorii eliberate de SPCLEP Buzău cu menţiunea “fara domiciliu sau fără locuinţă”)
- Solicitantul si familia acestuia nu deţin în proprieiate o locuinţă și nu au înstrăinat o locuinţă după data de 1 ianuarie 1990
- Solicitantul si familia acesiuia nu dețin, in calitate de chiriași, o locuinţă din fondurile statului, cu excepţiile prevăzuie la art. 9, lit. a), b) si c) din prezentul reguiament
- Familiile sau persoanele care au realizat un venit mediu lunar pe persoană în ultimele 12 luni sub nivelul castigului salarial mediu net lunar, pe total economie comunicai de Institutul National de Siatisiică anterior lunii în care se analizează cererea, precum şi anterior lunii în care se repartizeaza locuinţa. Venitul net lunar pe familie se stabileşte pe baza declarajiei de venit şi a acielor dovediioare, potrivit prevederilor legale (adeverinia de venit sau adeverinţa ca este beneficiar al prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garaniai, cu modificările şi compleiările ulterioare) Excepţie fac familiile/persoanele beneficiare ale O.U.G. nr. 74/2007 privind asigurarea fondului de locuinţe sociale destinate chiriașilor evacuaţi sau care urmează a fi evacuaţi din locuințele retrocedate foştilor proprietari
- Solicitantul/familia acestuia nu a/au beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie pentru realizarea unei locuințe.Nota: Dacă solicitantul nu îndeplineşte una dintre condiţiile de eligibilitate, dosarul va fi respins.
Prin excepţie, chiar dacă deţin în proprietate o locuinţă, pot beneficia de locuinţe sociale victimele violenţei domestice, dar numai până la data finalizării partajului prin una dintre modalităţile prevăzute de lege.
Criterii de ierarhizare stabilite prin punctaj pentru obținerea unei locuinte sociale:
Lista cu documentele necesare întocmirii dosarului pentru locuinţă socială
- Cerere tip – formularul de înscriere.
- Actele de identitate ale iuiuror membrilor majori ai familiei(B.1./C.I./C.I.P.) (în copie)
- Acte de stare civilă – ceritificat de naştere, ceritificat de căsătorie, certificat de deces (în copie);
- Adeverință de elev sau student eliberată în luna curentă sau în luna anterioară depunerii cererii; în adeverință se va menționa dacă elevul sau studentul beneficiază de bursă, precum și tipul și cuantumul acesteia
- Talonul de plată din luna curentă sau anterioară pentru persoanele care beneficiază de ajutor de șomaj, ajutor de integrare profesională sau alocație de sprijin.
- Adeverințe de venit pentru fiecare persoană încadrată în muncă, în care se va menționa venitul net lunar pe ultimele 12 luni, defalcat pe luni
- Taloanele sau adeverinţele de pensie, de pensie suplimentară, de ajutor social în condiţiile legii pensiilor şi asigurărilor sociale
- Adeverinţe eliberate de organele financiare teritoriale, în care să se menţioneze veniturile realizate de membrii majori ai familiei.
- Sentinţe civile de divorţ, sentinţe de încredințare copii, sentinţe de stabilire pensii alimentare actualizate (în copii).
- Orice altă dovadă de venit sau declaraţie noiarială că nu beneficiază de nici un venit
- Contractul de închiriere/vânzare-cumpărare al părinţilor pentru solicitanţii care locuiesc împreună cu aceştia (în copie)
- Certificatul de expertiză medicală a persoanelor cu handicap care necesită protecţie specială (în copie)
- Acte doveditoare pentru solicitanţii proveniţi din instituţii de ocrotire socială, cu specificarea perioadei de internare (în copie)
- Declaraţie notarială potrivit căreia solicitantul și membrii familiei acestuia nu dețin o locuinţă proprietate personală, nu a înstrăinat o locuinţăproprietate personală după 01.01.1990, nu a beneficiat de sprijinul statului în credite şi execuţie peniru realizarea unei locuinţe şi nu deţine, în calitate de chiriaş, o altă locuinţă fond locativ de stat (conform Legii locuinţei nr. 114/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
- Adeverinţă care să aieste calitatea de veteran sau văduvă de război
- Acte care să ateste calitatea de beneficiar a prevederilor Legii nr. 341/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi ai prevederilor Decretului-lege nr. 118/1990 privind acordarea unor drepturi persoanelor persecutate din motive politice de dictatura instaurată cu începere de la 6 . martie 1945, precum şi celor deporiate în străinătate ori constituite în prizonieri, republicat, cu modificările şi completările ulterioare
- Orice alt document apreciat de solicitant ca o dovadă în obţinerea punctajului pentru unele drepturi pe care le-a dobândit în legătură cu închirierea locuinţei, cazuri de forță majoră, situaţii neprevăzute sau de excelenţă.
- Certificat fiscal din care să rezulte că solicitantul și oricare dintre membrii familiei nu au datorii față de municipiul Buzău
- Acte doveditoare privind plata chiriei (în copie)
- Chitanţe plăţi utilităţi (gaz, curent, apă)
Notă: Toate documentele vor fi depuse la Ghișeul Unic al Primăriei municipiului Buzău.
Locuințele sociale disponibile și gradul de ocupare
Gradul de ocupare al locuinţelor sociale aflate în evidenţele Serviciului Administrare Fond Locativ este de 96,40%, fiind disponibile un număr de 3 de locuinţe sociale, după cum urmează:
- Str. Orizontului, nr. 62A — 1 cameră, fără dependinţe
- Str. Orizontului, nr. BS4A — 1 cameră, baie;
- Str. Transilvaniei, nr. 442 — 2 camere, dependințe.
Pentru datele cu gradul de ocupare și locuințe valabile urmează o actualizare!Pentru situația la zi ne poți accesa din nou perioada următoare sau caută direct pe site-ul primăriei Buzău.
Iti dorim o zi minunată și iți mulțumim că ai ales să citești BuzauOnline.ro
Distribuie știrea prietenilor tăi