Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a lansat în dezbatere publică un proiect de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea reabilitării liniei de cale ferată Ploiești Triaj–Focșani. Valoarea totală a acestei investiții, declarată de utilitate publică și de interes național, se ridică la aproximativ 10,96 miliarde lei (inclusiv TVA), din care 9,34 miliarde lei vor fi alocate construcțiilor și montajelor. Proiectul se va desfășura pe o distanță de 143,23 km de linie dublă, electrificată, și este parte din Master Planul General de Transport al României.
Proiectul va fi finanțat prin fonduri externe nerambursabile din Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), alături de bugetul de stat și veniturile proprii ale Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA. Durata de execuție a lucrărilor este estimată la 36 de luni, iar implementarea va contribui semnificativ la modernizarea infrastructurii feroviare, îmbunătățind mobilitatea pe rețeaua TEN-T centrală.
Reabilitarea liniei Ploiești Triaj–Focșani urmărește alinierea la Specificațiile Tehnice de Interoperabilitate (STI) și adaptarea la cererea de trafic național și internațional. Printre lucrările majore planificate se numără:
- Instalarea sistemului de centralizare electronică și a sistemului de siguranță ERTMS nivel 2;
- Creșterea vitezei maxime la 120 km/h pentru trenurile de marfă și la cel puțin 160 km/h pentru cele de călători;
- Modernizarea instalațiilor de electrificare și telecomunicații;
- Reabilitarea lucrărilor de artă și a clădirilor din stații pentru îmbunătățirea condițiilor de călătorie și de muncă;
- Protecția mediului și eliminarea riscului de inundații în zonele vulnerabile.
Prin aceste modernizări, vitezele de circulație vor crește semnificativ. În prezent, trenurile de călători circulă cu viteze maxime de 90 km/h între Ploiești Triaj și Ploiești Sud și de 100 km/h între Buzău și Râmnicu Sărat. Trenurile de marfă au viteze chiar mai mici, de până la 50 km/h între Ploiești Sud și Focșani. După finalizarea lucrărilor, vitezele tehnice ale trenurilor de marfă ar putea crește cu 60 la sută, iar timpul de călătorie va fi redus semnificativ.
Traseul reabilitat include șapte stații majore și opt halte de mișcare, și anume: staţia Ploieşti Sud, staţia Ploieşti Est, Valea Călugărească, Cricov, Inoteşti, staţia Mizil, Săhăteni, staţia Ulmeni, staţia Buzău, Boboc, Zoiţa, staţia Râmnicu Sărat, Sihlea, staţia Gugeşti şi Coteşti. Modernizările vizează și infrastructura din aceste stații, în special pentru accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusă și îmbunătățirea fluxului de călători.
Distribuie știrea prietenilor tăi